Twilight fylder fire

IMG_5772Kære Twilight. Jeg har lyst til at skrive et fødselsdagsbrev til dig, her på din fire års fødselsdag.

Du er blevet så stor i løbet af det sidste år. De senest måneder har du lært at skrive navnene på alle i vores familie og kan efterhånden de fleste bogstavers navne. Du elsker når vi leger “bogstav leg” sammen. Du elsker også at lave gaver, tegninger og i det hele taget at være kreativ. Efterhånden er det et fast indslag at du står for en lille værtindegave når vi skal nogen steder, du laver hver gave med tanke på den person der skal modtage den og ofte får alle de andre gæster også en hilsen fra dig.

Når du er sammen med andre børn er du ofte den der igangsætter en leg og inkludere de andre børn i fællesskabet. Jeg synes du selv gav et fint eksempel da du den anden dag gav en referat af hvordan pige 1 havde sagt hun ikke ville lege med pige 2, hvor du så havde forsvaret pige 2 “for hun er min ven og hun må gerne være med”, det på trods at pige 1 er både ældre og mere højt rangeret i børnehierarkiet. Du er virkelig et forbillede for mig med den måde hvorpå du inkluderer alle.

Du er virkelig en dejlig glad og positiv pige Twilight. Når vi møder mennesker er du den første til at tage kontakt og danne nye relationer. Og alle mennesker overraskes over hvor imødekommende, tryg og udadvendt du er. Og så kommentere de altid dit gode sprog og hvor fin din forståelse er for mange ting.

Det værste du ved er hvis nogen beder dig om at være stille eller prøver at isolere dig fra fællesskabet. Du acceptere dog at vente på at vi er klar til at lytte til dig, hvis du får lov at holde mig i hånden imens. Du er blevet så stor!

Vores relation har ændret sig de sidste 6 måneder hvor vi har været mere hjemme sammen. Jeg sætter virkelig pris på at kunne mærke at vi har noget specielt sammen, at vi nyder at være sammen, har udviklet vores små humor ting og fundet hobbies vi begge synes om. Jeg håber det vil blive ved med at være sådan, for jeg elsker dig min store pige:)

Tillykke med de fire år.

Kram fra mor.

Skriv en kommentar