Dårlig til lego

image

Jeg har forsøgt – flere gange end jeg kan tælle – og jeg vil sikkert prøve igen, for hvor ser det hyggeligt ud når mande og børnene sidder omgivet af lego og leger. Men gang på gang ender jeg med at konkludere, at jeg bare slet ikke synes det er spor sjovt og kun lidt hyggeligt at lege rolleleg med børnene.

Ville ønske det ikke var sådan, men begynder alligevel at indse at det er spild af dårlig ‘mor-samvittighed’ at fokusere på sådan en lille ting. Livet er for kort til at kæmpe sig igennem lege man alligevel ikke nyder, så hellere bruge tiden på alt det jeg elsker at lave med ungerne. Så jeg vil stolt bekende at jeg ikke har leget med lego, barbie, little people, dukker eller bamser i mere end få minutter af gangen -måske i flere måneder??

Det passer ikke helt, men næsten. I stedet så går vi på opdagelse i den nærmeste skov – på med viklen og så afsted. Vi møder myrer der bærer små kviste og blade der er mange gange deres egen størrelse, finder døde mus, kaninhuller, små larver i forskellige farver, størrelser – og nogen med pel. Vi går “på opdagelse” væk fra stierne og igennem krat af forskellig slags. Tællerne årerne på et fældet træ og leger vi er på vej igennem en jungle. Vi laver orme-bo i en glas beholder, leger cirkus og zoologisk have på trampolinen, bygger huler med havehynderne, og planter nyt i haven. Vi cykler/går op til hestene og mærker hvor bløde deres muler er, vi går på biblioteket og på legepladsen.

Og det er fantastisk. Jeg smiler ved tanken om alle de dejlige minder og oplevelser vi har sammen. Alle de dejlige øjeblikke. Og jeg nyder at være til stede, fastfryse øjeblikket med et billede, svare på alle de spørgsmål som jeg kender svaret på og google resten, blive klogere sammen med dem. Holde små beskidte hænder og nyde sommeren. Der er så meget guld gemt i at være tilstede sammen og gøre de ting man holder af<3

Skriv et svar

