Fordi jeg VIL nyde det

image

Jeg fortalte børnene i morges, at det bedste jeg ved i hele verden er at være mor for dem. Og det er det virkelig, sådan i det store og hele.

Ind imellem ser jeg det bare ikke så klart, så frustrere det mig at de bruger en jordvold til rutchebane den dag de har nye bukser på, at de bruger vægene som opslagstavle OG tegneblok og at selv den skønneste baby ikke er en robot jeg kan regne ud. Så ryster jeg lidt i bukserne ved tanken om alt det der kan gå galt når jeg bevæger mig ud i verden (Læs: på biblioteket) med et spædbarn der potentielt kan vælge at netop denne dag ikke er dagen hvor hun vil ammes, en tre årig der potentielt kan gå i flitsbue hvis det hele går lidt for lidt som han havde tænkt det og en dygtig 5årig, der også har en grænse for hvor meget hun kan tollerere fra os alle.

Men (næsten) hver gang jeg vover mig ud med dem, næsten hver gang jeg ser forbi alt det trivielle eller mønstre tilpas meget rummelighed til at de kan få lov at udfolde sig (børnetøj kan vel holde til et og andet og vægge kan jo males) – så mærker jeg hvor helt vildt fantastisk det er at være mor. Hvor meget vi kan når vi hjælper hinanden. Hvor gode vi er sammen. Hvor hyggeligt og sjovt vi har det – midt i madpakker, vådservietter og lortebleer. Og så NYYYDER jeg at være deres mor. Så føler jeg mig som den heldigste i verden. Og sådan vil jeg have det. Selvom min rolle måske ikke er det mest eksotiske man kan forestille sig, så vil jeg nyde det. At være hjemme og sammen med mine børn er ikke et eller offer jeg gør for deres skyld – det er noget jeg gør for min egen skyld – fordi jeg elsker at nyde og opleve livet sammen med dem. Fordi jeg vil nyde dem så længe de lader mig gøre det:)

Så jeg øver mig på at se alt det smukke – et sæt lange øjenvipper, en blød lille kind (med lidt rester af frokosten på), en krop der smelter ind i min favn når den bliver nusset, små hænder der bliver brunere og større for hver dag, en stor tåre der triller ned af en kind, børn der leger sammen og løser deres første regnestykker ved hjælp af deres tilsammen 20 fingre. Og så nyder jeg det!

2 thoughts on “Fordi jeg VIL nyde det

  1. Åh gud hvor jeg elsker at læse dine fantastiske indlæg! Som aktiv studerende, mor til 2 årige og gravid med Nr 2 pige kan det nogen dage være uoverskueligt at finde på nye ting eller bare tage på legepladsen med 2 årig trutmås og bækkenløsning 😫 men alligevel ender det med en fantastisk tur med solskin, blomster til mor fra trutmås og dejligt beskidte kinder og bukser. Og i en kort pause efter aftensmad læser jeg din blog og bliver mindet på at det var en fantastisk tur og det er det jeg allerhelst vil i sidste ende. Bare være sammen med min lille familie 💚💛💜 tak for dejlige refleksioner 😊

    • Tak for din helt vildt søde kommentar Nikoline – du fik mig til at smile:) Kender alt for godt det der med graviditet, bækkenløsning og manglende overskud – det er bare rocker hårdt!! Sejt at du trodser kroppen og tager på legepladsen:) God vind med graviditeten til dig og resten af familien:)
      Mvh. Maria

Skriv et svar

