Fattige på tid.

IMG_7462Jeg læste og postede ivrigt på min Facebook status, denne artikel for en tid siden. Den beskriver sådan helt enkelt nogle af de tanker jeg har gjort mig i mine indlæg på det sidste. Hvordan vores børn idag er underprioriterede når det gælder tid, selvom de på alle andre områder er både ønskede, planlagt, elskede og utroligt priviligerede.
Jeg kommer til at tænke på hvordan flere har reageret på at vi venter vores tredje, de har spurgt om vi har plads eller om vi så skal flytte. Og egentlig er det jo et fint billede på hvordan vi i højere grad tænker på om der nu er km2 og rum nok i vore hjem (i mit hovede er 130 rigeligt til 2 voksne og 3 børn), end på om vi er i en situation hvor der er tid til at få snakket med det enkelte barn, kigget i øjnene og nusset på ryggen. Det er som om det materielle (km2, tøj, legetøj) har overtaget i forhold til det følelsesmæssige når vi kigger på om børn har det godt. Jeg håber du vil læse artiklen – den er meget interessant:)
Skriv et svar

