Min far, min lærer.

image

Jeg tror faktisk ikke jeg havde set en krappe, før jeg engang i løbet af de første år i skolen var på fiskeri museum med resten af klassen. Om det er usædvanligt eller gennemsnits agtig har jeg ingen ide om, men jeg har på fornemmelsen at det ikke gør min lykke ved at lære, opleve og undersøge verden sammen med børnene mindre.

Alt fra at møde en fisker der tømmer sit fiskenet nærmest ud i hænderne på os en almindelig tirsdag formiddag, til at læse børnevenlige versioner at faglitteratur og tage på tur til diverse akvarier, bringer smil på mine læber. Vi lærer så meget -alle sammen. Og hvor er det fedt -og et eller andet sted urgammelt. Vi er sammen, oplever sammen, lærer sammen og arbejder sammen.

Skriv et svar

