Skoldkopper

image

Kan nu også skrive “skoldkopper” på mit forældre cv og hvis jeg ikke tager meget fejl kan jeg snart skrive det på to gange;) kan godt mærke på det hele at det efterhånden er virkelig lang tid siden at jeg har trøstet grædende børn midt om natten og også meget sjældent at jeg har set Lynild så frustreret.

Det ser dog ud til at vi har fundet rytmen til gode dage og nattesøvn under skoldkopper, så det tænkte jeg at jeg lige ville dele her. Vi har selvfølgelig prøvet både kartoffelmel og kolde klude. Men det mest effektive er nu at lade ham sidde i et hyggelunt badekar så længe han orker og gå lange ture med ham i klapvognen mens han sidder med tunge øjne og ser verden glide forbi. På den måde bliver det hele ikke til filmhygge, hvilket vil være ret unfair når nu vi også har en søster at tage hensyn til.

Om natten, hvilket klart er det mest komplicerede, har A-dermas spray creme, der er uden parabener, kombineret med panodil til at slå den værste feber ned, været en mirakelkur. Og så masser af vand selvfølgelig. Alting er bare bedre hvis man sover om natten;)

Skriv et svar

