Bedste venner

image

Det er søndag og ungerne og jeg hygger os på en nærliggende legeplads. Der er mange af denne slags weekend dage, med en arbejdende farmand, i løbet af efteråret. Men selvom lillebror har skoldkopper og dagen måske ikke har det bedste udgangspunkt er det faktisk super hyggeligt.

Når jeg sidder her med mine tykke graviditetsplagede ben oppe på en bænk og observere dem lege, bliver jeg simpelthen så taknemlig for det venskab de har sammen. Hvor er det bare en gave for dem og for os at de altid har en bedste ven ved hånden at lege med og lære af.

I sommers spurgte en 6årig dreng Twilight om hun nogensinde havde prøvet at sove sammen med nogen. Og hun svarede ham med største selvfølgelighed, at det havde hun mange gange, for “mig og Lynild sover da sammen hver nat!”.

Søskende relationer er virkelig geniale og måske endnu mere geniale når de har mange timer sammen hver dag til at udvikle dem? I hvert tilfælde kommenterede en mor den anden dag på legepladsen at Twilight og Lynild da var meget bedre til at lege sammen end hendes børn der tilbringer meget af dagen i hver sin institution.

Skriv et svar

