Årskort og andet godt…

2013-09-05 14.08.09For første gang i år har vi købt et årskort der gælder mere end bare en enkelt attraktion – og hvor er det genialt. Vi har stadig et halvt år hvor vi kan vælge gratis mellem 5 forskellige attraktioner; zoo, akvarier, sommerland osv. hvornår vi end har tid og lyst. Idag var et af de tidspunkter. Mande havde vagtdag, så det var en genial lejlighed til at tage på udflugt hele dagen. (Hvis nogen føler sig inspirerede til at købe årskort vil jeg anbefale at tjekke ud på forskellige attraktioner i nærhedens hjemmesider hvor årskortet gælder til og så gå efter at købe et kort der gælder til flere steder der ligger “i området” – vores radius er 1,5t kørsel -)

Dagen startede tidligt, allerede 615 var jeg på vej i bad for at kunne nå det hele alene, uden at morgenen skulle opleves stresset. Og kl. 8:30 sad vi i bilen på vej mod Silkeborg. Ind imellem bliver jeg slået over hvor seje vi er sammen, ungerne og jeg. Vi samarbejder, laver kompromixer og forklarer hinanden hvordan vi gerne vil have tingene hver især. Og så har vi god stemning og lærer en hel masse. Genialt det bånd man får af at tilbringe så mange timer sammen:)

På vejen til Aqua, et ferskvandsakvarie med den fedeste udendørs vand-legeplads – ideel til lune sensommerdage, lyttede vi til “klatremus og de andre dyr i hakkebakkeskoven”. Og det ser ud som om at jeg endelig har fundet en lydbog der sådan rigtig faldt i lillebrors smag – der var ihverttilfælde helt ro på bagsædet. Da vi kom frem var børnene helt i skyerne og susede rundt til alle de ting de kunne huske fra sidst og havde lyst til at prøve igen. Vi var i biograf, fandt slagerne og fik snakket om hvilken en af arterne der var giftig, klappede kæmpe fisk, var med til Odderfodring, spiste en grundig frokost, hjalp med at fodre de store fisk, så fodring af vaskebjørne og mink og var så på legepladsen i 2 timer til at slutte af med.

Behøver jeg at nævne at der var ro i bilen på vej hjem, at lillebror tog sig en lur og at jeg ikke har hørt et ord fra dem efter de blev puttet her til aften;)? Dage som disse bliver jeg lykkelig helt ned i mine storetæer over at vi kan lære og lege sammen hver dag:)

Skriv et svar

