“Så er du i hvert tilfælde ikke min ven”

image

Det var en af de sætninger jeg hørte mens lillepigen marcherede vredt frem og tilbage i huset. Hun er jo ikke lige frem typen til at bure sig inde, så (også) når hun er vred taler hun og vil helst være tæt på.

Jeg kan godt forstå hun var sur på mig, jeg havde bedt hende reformulere en sætning hvor jeg nok bare skulle have mødt hende i hendes frustration og bagefter havde jeg ødelagt en “ikke strøget” perleplade -ikke godt. Og jeg havde selvfølgelig sagt undskyld, men hun var ikke klar, der var stadig vrede i boblende mængder indeni hende.

Men jeg blev faktisk lidt glad, for tænk at hun, før mine dårlige træk og dermed også med gode chancer når alt blev godt igen, havde betragtet mig som en af hendes venner..! Det er da vildt. Mor kan alle blive, mor er ret kompliceret at være – men ven, hey så har to jo en relation der når ud over at jeg har bagt hende og er den der laver mad og melder hende til gymnastik. Det er nok til at gøre min dag:)

Skriv et svar

