Post holiday blues

IMG_6821Efter 6 ugers ferie spurgte Mande den sidste aften flere gange til mig; hvad jeg tænkte på og hvordan jeg havde det. Da vi til sidst lå under dynen summerede han det hele op med en undren; “Du plejer at være så ked af det når ferien slutter – snakke om alt det vi ikke nåede og det du kommer til at savne..??”

Meget sødt og lidt sjovt at han indirekte bemærkede hvordan det er helt anderledes for mig at vænne tilbage til hverdagen, når nu den ikke betyder afsavn af mine unger, et hurtigere tempo på dagene og et næsten uoverskueligt projekt med at møde samtlige af familiens medlemmer så de/jeg/vi alle har det godt.

Jeg undrede mig også selv. Tror ikke jeg før har vendt tilbage fra en lang og skøn skøn skøn sommerferie uden at slippe en eneste tåre. Men en helt fantastisk fornemmelse er det; at have en hverdag der er værd at se frem til – udfordrende ja, også trættende og udmattende ind imellem – men ikke desto mindre helt vild skøn fordi jeg har mulighed for at være mest sammen med dem jeg elsker højest:)

Tak for de søde kommentarer jeg har fået over sommeren, hvor jeg mildest talt har været fraværende. Håber sommeren har behandlet jer godt og I har haft mulighed for at nyde den med jeres kæreste.

Lignende indlæg: https://pandekagemor.wordpress.com/2013/04/01/glaeden-ved-en-god-hverdag/

2 thoughts on “Post holiday blues

  1. Hej Maria
    Dejligt at du er retur fra ferie her på siden:-)

    Jeg kan godt genkende den følelse af en ferietid, som ender og hverdagen som starter… jeg har haft det som dig, og oplevede selv at det var meget mere positivt som hjemmegående at overgå til og fra ferie (og oveni er der heller ikke den der arbejdsstress lige op til ferien, som man jo kender når “arbejdsbunker” skal ordnes inden ferieafgang)….

    Bliver nødt til at sige, at det er det vildeste lækre billede, som du har fået taget… virkelig flot billede:-) bliver altså nysgerrig hvor det er fra, hvis jeg må spørge…?

    • Dejligt at høre jeg ikke er den eneste der synes hverdagen er mere tiltrækkende som hjemmegående! 🙂 Selvfølgelig må du spørge til billedet Mette:):) Det er taget ved en sø der hedder Lac d’Ilay. Den ligger i Jurabjergende i det østlige Frankrig (regionen: Franche Comte) – fantastisk smukt område med masser af søer, klipper og skove. Hvis du googler søens navn, kan du vist se flere billeder derfra.

Skriv et svar

