Rasende 2 årig

image

I dag var dagen hvor Lynild smed sit første sådan rigtige raseri anfald. Han skreg, råbte “dumme mor” og vred sig for at komme til at slå mig. Og af alle steder skete det selvfølgelig i en skobutik i nabobyen.

Det var heldigt at jeg har prøvet det før, for det pinlige bliver lisom lidt taget af det når man ved at det er en af de ting som hører sig til den alder.

Og så var det jo i øvrigt også min egen skyld. Vi spørger altid børnene om de er klar til at gå nu, eller om 5 min, cirka 5 min før vi selv er klar til at gå. På den måde får de oplevelsen af medbestemmelse der tilfredsstiller deres selvstændighed og mulighed for at forberede sig på hvad der skal ske. Det havde jeg glemt. Men det gør jeg helt sikkert ikke næste gang;)

3 thoughts on “Rasende 2 årig

  1. Hej Maria – min lille 2 årige dreng har også for nylig haft sit første raserianfald (ca. 1 måneds tid siden), og der er været et par stykker siden… han har også lært det fra mesteren (storesøster på 3½ år), og hun kan altså også have nogle udbrud, hvor man bliver helt paf.
    Jeg blev helt overrasket, da min mindste jo normalt er meget mild og fattet, og pludselig blev han 2 år og dermed medlem af trods-klubben:-) – men man ved jo også godt med sig selv, at man jo gør sit bedste og at dette raseri-anfald bare høre alderen til… men alligevel.. det er altså ikke det sjoveste, men hører åbenbart med…. knus herfra . ps – sikke et skønt billede..hihi

    • Jeg blev faktisk også overrasket, for Lynild er nemlig også en mild og ligetil dreng. Det gode ved at det er “anden gang” vi som forældre skal igennem selvstændighedsalderen, er at vi har noget erfaring at trække på og forhåbentlig også noget tålmodighed. For det er der godt nok brug for ind imellem;)

Skriv et svar

