Når små ting gør en stor forskel

IMAG0173Lynild opdagede i går at han kan sætte sig op i barnevognen, et lille skridt for menneskeheden men en stor udvidelse af hans selvstændighed.

Han havde af samme årsag selvfølgelig svært ved at falde i søvn. Jeg selv var træt og forsøgte at snige mig til en morfar på sofaen. Da jeg 3. gang var ude hos ham, stoppede jeg med at forsøge at putte ham, smilede bare til ham og lod ham vide at jeg lige tog en lille lur, men ville hente ham når jeg vågnede og at han ellers måtte hygge sig.

Sjovt nok var det netop det der skulle til for at han lagde sig ned og faldt i søvn. Det mindede mig om bibelverset:

A gentle answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger. (Ord 15:1)

Det er vildt så stor indflydelse vi har som forældre for vores børns humør og hvordan de takler forskellige situationer. Det kan godt føles som et tungt ansvar ind imellem.

2 thoughts on “Når små ting gør en stor forskel

  1. Kære Maria. Hvor er det bare en dejlig blog du har dig her. Jeg nyder at følge med i hvordan det går for jer alle fire! Og jeg stjæler med arme og ben af dine gode tips og tricks til at hjælpe børnene i mit job som PPR psykolog 🙂 Kram fra HannePande i AA

    • Søde HannePande der laver verdens bedste æbleskiver:) hvor dejligt at høredfra dig! Heldige børn i dit distrikt, jeg er sikker på at du gør et godt stykke arbejde! Rigtig god weekend. Kram Maria

Skriv et svar

