Tralvhed og det at være introvert

IMAG0611Jeg følger med på et par mor-blogs og læste følgende kommentar den anden dag:

It’s easy to get busy and forget about what’s most important in this sweet season of life. I am not a full-plate type of person, it stresses me out. I think it’s important to have a few things to focus on, and do them well.
Det citat ramte mig faktisk. Kan helt vildt godt følge ikke at trives med at have en “fuld tallerken” (læs: fyldt kalender) og at skulle mange forskellige ting. Det fungere meget bedre for mig, hvis jeg skal få ting og jeg så kan få lov at dykke i dybten med dem; at gøre det fuldt og helt.
Det er så småt ved at gå op for mig at jeg indirekte i flere år har prøvet at “bekæmpe” det at jeg er introvert, eller måske bare af uvidenhed udfordret mig selv over evne eller måske bare forsøgt at leve op til det jeg har oplevet var samfundets krav til mig der hvor jeg er i livet lige nu. Det med at være omkring 30 år, kvinde, have et fuldtidsjob, stabildt og godt ægteskab, to børn der er veltrimmede udseensmæssigt, fysisk og socialt, et rent hus, flot have, fine ferier osv. Det kan jeg virkelig ikke leve op til.
Og det er faktisk lidt befriende at se det i øjnene. At prioritere 3 ting, gøre dem fuldt ud og opleve at lykkes i det – samtidig med at jeg selv har det godt. I mine øjne er det ekstrem luksus. Tænk at have en hverdag man trives med; det er jo lig at have det godt. Ikke noget man som menneske har patent på i dette liv.
Skriv et svar

