Mandes fødselsdag

IMG_5087“Der er en særlig tilfredsstillelse ved at give en mand, som man holder meget af, god mad, som man selv har lavet” citat: Karen Blixen

Kære Mande.

Du er, næstefter min frelse, den største gave der er blevet givet mig hele mit liv. Det er mig en gåde hvorfor jeg var så heldig at du blev forelsket i mig – hvorfor jeg er så velsignet at jég blev gift med dig.

Du er min bedste ven. Det sværeste ved at være alene uden dig, er ikke mængden af konflikter jeg skal løse selv, eller mængden af bleer for den sags skyld. Det er at jeg savner dig at dele dagen med – savner at snakke med dig, vende det gode og det svære, at dele min indre verden med din. Det gør mig intet at jeg har opgivet min frihed, for jeg elsker at være afhængig af relationen til dig – at være hel når vi er sammen.

Jeg er tryg med dig. Du gør hvad du vil – jeg kender få mennesker så viljestyrke som dig. Og din vilje kombineret med din ærlighed og villighed til at se din egen synd og svaghed i øjnene, må være noget af det grundlæggende i den kæmpe styrke som du som menneske besidder.

Det er min glæde at tjene dig. Jeg havde aldrig troet at det skulle kommer over mine “læber”, men det er sådan jeg har fået det. Det er min glæde at have familie med dig og det gør mig ikke noget at det er mig der bruger mest tid på det praktiske, nok ikke mindst fordi at jeg ikke oplever mig degraderet eller tvunget til noget.

Tak for dig – for dit forbillede i ærlighed og villighed til at give dit eget op, til fordel for os andre. Tak fordi du er en så fantastisk far for vores børn – de tvivler ikke et øjeblik på din kærlighed til dem og de elsker at blive elsket af dig! Og tak fordi du er et forbillede for os andre i at tjene og have et mål der er langt større end os selv. Vi er stolte af dig – jeg er simpelthen så stolt over at være din!

Skriv et svar

