Søndags hilsen

Fantastisk dag med inspirerende gudstjeneste, et overdådigt kagebord i skønne Mariager-folks selskab, spontankøb af brugt trampolin (kan i dufte sommeren;)?) og mon ikke der venter en rolig aften i selskab med Mande der om et øjeblik kommer hjem fra sauna-gutte-hygge. Jeg kan mærke at vintermørket efterhånden helt har sluppet sit tag i mig. Denne weekend har jeg næsten været sommer-euforisk – det må være al den friske luft;)
Her kommer et citat fra dagens prædiken, der ligger tæt op af tanker jeg har gjort mig i den forgangne uge:
Herre, gør mig til redskab for din fred.
Hvor der er had, lad mig så kærlighed,
Hvor der er krænkelse, tilgivelse
Hvor der er tvivl, tro
Hvor der er fortvivlelse, håb,
Hvor der er mørke, lys
Hvor der er bedrøvelse, glæde
Guddommelige mester
Hjælp mig,
så jeg ikke så meget søger 
at blive trøstet, som at trøste 
ikke at blive forstået, men at forstå 
ikke at blive elsket, men at elske. 
For det er ved at give, at vi modtager
ved at tilgive, at vi bliver tilgivet
og ved at dø, at vi bliver født til evigt liv.  (Frans af Assisi, 1181-1226)
Skriv et svar

