Smuk hverdag

IMG_6018Den sidste måneds tid har jeg skiftet mellem at have det skidt over at have det godt, og at være ved at sprænge i luften over at være mor til twilight-snakkeøre; at mangle ro. Det er som om at den hårfine “alt er vel” balance er svær at opnå. Som den anden dag hvor jeg vågnede og var i underskud; træt, sur og alt for proppet i hovedet -så giv mig dog noget ro søde familie-. “Twilight prøv at stoppe med at snakke og koncentrer dig om at spise din mad” og “Nej Mande, ikke høj dansemusik i køkkenet før kl 8”. Ja, SÅ sur var jeg.
Sådanne dage er der kun én ting at gøre, at komme ud af huset med ungerne inden det smitter af på dem. Turen i bilen brugte jeg på at overveje hvordan jeg gør når jeg ikke orker mere – hvordan bliver jeg tanket op når jeg ikke har mulighed for at prioritere mig selv og mine behov.
Tænkte på Davids bønner i salmernes bog; han beskriver sine følelser, tanker, problemer så detajleret, “udøser sit hjerte” som der står. Og først derefter beder han om hjælp. Og så bad jeg. Om hjælp til at være en god mor for de her unger. Hjælp til at tjene dem når jeg ikke orker dem. Og hjælp mig til ikke at fortælle Twilight at hun skal knytte-keje de 20 gange hver dag hvor jeg har lyst til det:)
Og det gjorde bare en verden til forskel – underskud blev vendt til overskud og vi havde en dejlig dag. I mine øjne er det virkelig en smuk dag – en dag hvor min magtesløshed bliver min styrke, fordi jeg må sætte min lid til han der er større end mig.
One thought on “Smuk hverdag

  1. Der er magt i de foldede hænder<3!! Kender godt de dage, men jeg glemmer desværre for ofte, at jeg bare kan bede min far om hjælp – tak for påmindelsen! Det er fedt, at han kan og vil hjælpe i selv sådan en lille situation!:)

Skriv et svar

