Eurofoisk hårdt

IMAG0176Jeg elsker den smukke blanding af eurofori og udfordring livet byder på i de særlige øjeblikke hvor vi møder noget nyt.
Når vi bliver gift og på den ene side flyver på skyer af forelskelse og på den anden side arbejder med at finde rytme, roller og takle forskelligheder; at blive ét i mere end bare fysisk forstand.
Når vi bliver forældre og man som mor på én gang er ved at besvime at lykke over at sidde med en lille babyfod i hånden mens man ammer og på den anden side er ved at falde om af træthed og udmattethed efter søvnløse nætter med en grædende baby.
Det er lige gået op for mig at sådan en slags omvæltning har påbegyndelsen af mit liv som hjemmemor også været. På den ene side så var der sorgen over at sige farvel (og måske på gensyn) til drømme og forstillinger omkring hvordan mit liv skulle være og kampen med at skabe et godt og balanceret liv for os alle tre hjemme. Og på den anden side var der lykken over at have tid til at bemærke og værtsætte alle de smukke indtryk og oplevelser som en helt almindelig hverdag byder på, tid til at elske nok, muligheden for at kunne fylde en rolle ud, en ren “mor-samvittighed” og oplevelsen af at “gøre det der føles rigtigt”.
Når jeg ser tilbage på de sidste fire måneder bliver jeg glad, glad for at have fundet mig til rette på min hylde; det er måske atypisk ift normen at være hjemmemor, måske fyldt med fordomme -også mine egne, men det føles godt, jeg kan udfylde det og jeg kan give mig helhjertet til det:)
3 thoughts on “Eurofoisk hårdt

  1. flot beskrivelse – og den oser at glæde, ro og nærvær. Og god eftertanke. Og jeg kan godt genkende den der eufori iblandet den hårde omvæltningstid, tiden hvor man finder sig til rette i en rolle. Jeg synes bare at du får sat flotte ord på det hele. Tak for det:-)

Skriv et svar

