At se frem til at se tilbage.

IMAG0176Jeg observerede kvinderne i kirken for nogen tid siden. Det var en kvinde der er midt i 50erne der ledte mødet, hun er mor til 4 børn fra gymnasiealderen og op og har selv en lederstilling. En anden kvinde inviterede til 80 års fødselsdag. Jeg ser hende ofte når jeg er ude med børnene. Hun kører rundt i sin bil. Jeg ved at hun agerer “reserve-bedste” for en familie i kirken, jeg ved også at hun hjælper en forretningsmand ved at stryge alle hans skjorter hver uge. Sidst blev jeg rigtig glad, da jeg fandt ud af at en tredje kvinde skulle tale, det var nemlig min tur til at sidde i salen, mens Mande gik med børnene. Hun må være sidst i 50erne og jeg elsker når hun taler, det er oftest både nærværende og autentisk, med plads til livets skyggesider.

Mens jeg sad der gik det op for mig at livet er langt (højst sansynligt). Det er meget sansynligt at jeg også lever som 80årig, at jeg har et godt helbred og derfor har mange år til både at være og gøre. Et eller andet sted var det en befriende tanke, ikke mindst fordi jeg lige nu er hoppet af “karriere toget” og bare nyder at være til sammen med mine unger, forsøger at give dem så meget godt som jeg kan. Jeg tror når jeg vil se tilbage som 40, 50 og 60 årig at jeg vil glæde mig over at jeg tog mig tid og valgte børnene før alt muligt andet.

Skriv et svar

