Skønheden i tid

IMAG0396Ja, der går længe imellem jeg får skrevet. Fatter ikke hvordan jeg fandt tid til det før. Det er som om jeg blev hjemmegående, aldrig har jeg haft så meget tid, men alligevel så forsvinder nærmest alt tiden på at være til, nyde, leve og være nærværende. Jeg elsker det.

Jeg er ikke altid en særlig spændende mor, faktisk er jeg ret sikker på at børnene er enige med mig om at jeg ind imellem er en ret sur mor. Specielt hvis vi skal nå noget til et bestemt tidligt klokkeslet eller et klokkeslet i det hele taget.

Men jeg har fundet ud af at det der med at have tid; tid til at lade lillepigen skære samtlige frugter til aftenens dessert når vi får gæster, tid til at børnene kan være med til at gøre rent og tid til at lege “titte-bøh” eller synge bamses julerejse mens vi tager overtøjet på, gør hele forskellen. For når der er tid til at vi alle kan være med, både praktisk og mentalt, så er der ikke nogen der græder over at de ikke blev trøstet helt nok, ikke fik lov at sove nok eller ikke fik lov til at prøve nok selv. Og det er simpelthen så smukt. Som en fin lille dans snakker, synger, leger, arbejder vi os side om side gennem dagen. Og vi nyder det:)

Skriv et svar

