Kritikeren i baghovedet

Jeg læste denne post forleden og blev slået af hvor meget dette er mig nogengange. Hvor mange gange jeg har skrevet posts med mine kritikere i baghovedet. Dem der bliver ved med at sige jeg gør det forkerte fordi jeg sender mine børn i institution. Dem der på en gang udfordre mig til at tænke mig om, men samtidig også prøver at presse deres verdensforståelse, måde at læse biblen på, fortolkninger, overbevisninger osv. ned over hovedet på mig.

Og jeg er bare flink, grundlæggende er jeg bare super flink og lader alle folk have deres mening, har ikke behov for at sige andre mennesker imod, fordi mit verdens og gudssyn er bredt. Sådan lidt; “hvis hjertet er på rette vej, så skal alt det andet nok gå” agtigt. Men alligevel har jeg brug for at undersøge min sag fordi jeg bliver udfordret og det er på nogle områder det denne blog bliver brugt til. Mine overvejelser over familielivet, llivet som hustru i et bibelsk perspektiv.

Super at få sat lys på; ikke fordi jeg vil ændre noget; for jeg tror det er fint at udfordre hinanden, ikke mindst fordi vi så kan undersøge, studere og overveje vores situation i forhold til hinanden. For selv om jeg tænker bredt (lidt bredt) så tror jeg ikke på en verden uden normativer, uden grænser for hvad der er “det gode” og “det mindre gode” at gøre.

Men pointen er vel at den der kritiker i mit baghovede, i min mailbox, eller facetoface, ikke må få lov at overdøve min egen stemme. Og det prøver jeg så på at undgå, selvom det er svært. Moderskab for mig er på en gang viklet ind i samfundets struktur, andres meninger, hvad min mor mener man bør gøre, hvad andre mener biblen siger osv. – og så min egen stemme, hvad der er mine muligheder, hvad der er mine oplevelser og erfaringer; hvad der gør at mine børn og vores familie fungere. Mit ønske er at lytte mest til det sidste

Bare en lille tankerække. Giver det overhovedet mening….

Skriv et svar

