Fedtfattig sommertærte

Den dag jeg fik kommentaren “ejjj og du har lavet den tærte du altid plejer at lave” fra en af vores gæster indså jeg at dette nok bare er og bliver min ynglingsopskrift på en hurtig og let tærte. Jeg har desværre kun dette meget dårlige (jeg bliver aldrig mad-fotograf) og ikke særlige retfærdige billede af den. Så jeg vedhæfter det fra opskriftbogen også.

  • 400g blandede bær (jeg bruger en blanding af blåbær, hindbær, solbær, skovbær og evt. jordbær)
  • 50g sukker
  • 125g hvedemel
  • 125g lys sirup
  • 10 makroner
  • 2 tsk vaniliesukker
  • 35g hakkede nødder

Først hældes bærene ud i et ildfast fad og sukkeret drysses over. Derefter samples de øvrige ingridienser i en skål. Forsøg at få dejen til at hænge sammen og læg den i flager over bærene, det er meningen at den næsten dækker. Den skal bages i ca. 30 min ved 200 grader og smager fantastisk med cremefraice. Hvis det skulle have interesse for nogen har kagen en fedtenergiprocent på 19% – så det er jo virkelig godt gået af en tærte:)

2 thoughts on “Fedtfattig sommertærte

Skriv et svar

