At skrive speciale (4) at gøre det vigtigste først

Der er intet som min 3årige der kan sætte gang i mange forskellige slags følelser hos moderen, her er et eksempel hvor det var glæde:)

Der er intet som min 3årige der kan sætte gang i mange forskellige slags følelser hos moderen, her er et eksempel hvor det var glæde:)

Så er jeg over halvvejs med specialet og så småt ved at ramme en god skrive periode (endelig). Perioden med at komme igang og få startet, sat retning, korrigeret retning, finde teorier osv. har virkelig været lang denne gang. Heldigvis har jeg tvunget mig selv til at skrive imens, selvom det ikke var særlig motiverende når jeg manglede oplevelsen af at “have styr på det hele”. Ikke desto mindre gjorde jeg det alligevel fordi jeg har fundet ud af at jeg tænker bedst når jeg skriver. Og fordi det er vigtigt fordi jeg skal bruge mere materiale og teorier end min hjerne lige umiddelbart kan rumme, så er det fint at have det på skrift, for ikke at glemme noget vigtigt.

Nå, nok om det. Nu føler jeg endelig jeg har retning og så skal der arbejdes derudaf. Og det er så her hvor en ny udfordring melder sig. Vi er nemlig nu i Maj måned (hvis nogen skulle være i tvivl):) det betyder der er en helligdag eller lukkelig i dagplejen ca. 1 dag i ugen, konfirmationer og andre festdage der giver behov for en hjemmedag for børnene til at rekeere og lignende. Dette betyder til sammen at jeg er tvunget til at prioritere min tid. Det har jeg jo været hele tiden, men nu spidser det til. Afleveringen ligger ikke længere engang til sommer, men om ca. halvanden måned. Dagene begynder at tælle og jeg kan mærke jeg har lyst til at grave mig ned i et lille speciale-hul og så få det overstået.

Og pyyyy hvor kræver det meget mod af mig at lægge bøgerne til side for ting der er vigtigere. Hvor ville det føles godt at bruge 12 timer om dagen med hovedet i bøgerne, fordi jeg så timemæssigt kunne trøste mig selv med at jeg havde gjort det så godt som jeg kunne. Den periode af mit liv hvor jeg kunne bruge den strategi er bare pist væk, for jeg har aftalt med mig selv at hvis der er nogen der skal betale prisen for at jeg skriver speciale, så er det mig selv, ikke resten af familien:) Så nu jonglerer jeg med samvittighed, mod og en hardcore prioritetsliste. Og så øver jeg mig i at sætte min lid til at hvis jeg sætter de vigtigste ting først, så skal det nok gå alt sammen. Håber jeg..

Skriv et svar

