Har overlevet en weekend uden Mande

Blev forkælet med et gavekort til en kosmetolog i morsdags gave

Blev forkælet med et gavekort til en kosmetolog i morsdags gave

Sådan føles det en lille smule. Vi klarede den; ungerne og jeg. Og det var faktisk hyggeligt. Jeg har flere gange i løbet af weekenden tænkt på hvorfor jeg stadig bliver lidt skræmt ved tanken om at skulle være alene med dem en weekend. Hvorfor jeg mærker den der indre følelse af panik titte hovedet frem, indtil jeg sætter mit kontrol-gen i stilling og begynder at planlægge, ordne og klargøre.

Det er der nok ikke ét svar på, men når jeg tænker over det så tror jeg virkelig det der med at få pseudotvilling var en vovet kombination med mig som mor og Mande som efterskolelære. Noget af det jeg afskyr mest er følelsen af, at jeg er ved at blive vanvittig og ikke længere kan opretholde min selvkontrol. (og det er her et smil er tilladt, for det med at miste kontrollen går jo totalt hånd i hånd med at blive mor). Og noget andet jeg virkelig ikke kan acceptere er at mine nærmeste udtrygger et behov, som jeg ikke er i stand til (til dels) at møde umiddelbart.

Lillebror det også vil toilettræne

Lillebror det også vil toilettræne

Den kombi er virkelig skidt når man flere gange om ugen er alene med to babyer med vidt forskellige behov, men begge var helt aldeles afhængige af mig. Bare den logiske tanke “skal jeg prioritere ham eller hende først” når der var krise på, var ved at skære mit hjerte i to dengang. Heldigvis er mange ting nemmere nu og jeg forstår nu hvorfor de fleste alligevel vælger at der er mere end halvanden år mellem deres børn:)

Unger det fodre fugle i alt for store sko

Unger der fodre fugle i alt for store sko

Nå, men udgangspunktet er at vi har hygget os og jeg kan ligge en god erfaring i min rygsæk; vi ER gode sammen os tre – også i mere end ét døgn ad gangen:) Twilight bekræftede min gode fornemmelse af weekenden da hun erklærede: “Du må gerne komme med til min fødselsdag mor” inden jeg puttede dem. Hvis nogen skulle være i tvivl så betyder det i børnehave-sprog noget i retningen af at “lige nu synes jeg du er noget af det bedste i verden”.

Skriv et svar

