En karrieremors bekendelser

Børnene har placeret sig strategisk mellem køkken, badeværelse, hoveddøren og stuen - så er de da sikre på ikke at gå glip af noget;)

Børnene har placeret sig strategisk mellem køkken, badeværelse, hoveddøren og stuen - så er de da sikre på ikke at gå glip af noget;)

Hvis man betragter en karriere mor som en fuldtidsarbejde mor der aflaverer sine unger i institution alle dage hvor de ikke er syge, så har jeg aldrig været tættere på at være en karriere mor end jeg er dette halve år. Jeg er så heldig at jeg kan tage en hjemmedag hvis ungerne ikke har mod på en dag med alt for meget fest, men mere har brug for nærhed og mor-kram. Men det betyder ikke at jeg kan holde alt for mange hjemmedage med ungerne fordi JEG har lyst til at kramme og hygge.

Og desværre for det idag. Jeg føler mig nemlig slet ikke som den der karriere mor der bliver fremstillet som en ambitiøs kvinde, det keder sig i børnenes selskab og har brug for udfordringer. Idag er jeg langt mere en mor der ydede mit ypperste for at smile helhjertet til sønnike da jeg vinkede farvel til ham nede ved Bendte. Og som nu kæmper mig gennem en arbejdsdag foran computeren, mens min motivation for at arbejde koncenteret er, at jeg med god samvittighed kan klappe min computer sammen kl. 14 og hente dem begge lune efter deres lur hhv i børnehave og dagpleje.

Jeg havde nemlig langt mere lyst til at klappe og fodre Karla (vores kat) i haven, lave sandkager med sten og små blomster eller cykle/løbe stisystemet tyndt sammen med små fødder og glade børnesmil idag. Det er idag jeg glæder mig over at store bededag er lige om hjørnet hvor dagplejen desværre har lukket:D

God dag til alle hårdt arbejdende mødre, om det så er hjemme eller ude.

Skriv et svar

