Mine sociale hjælper

Da hun var baby var jeg ved at springe i luften ind imellem. Min lille baby var ikke i stand til at lege 2 minutter alene. Jeg har skiftet mellem, at være småbekymret for at vi måske havde over-forældret hende og at tænke hun måske bare var et meget socialt barn. Det bliver mere og mere tydeligt for mig at det sidste er tilfældet (det udelukker dog ikke i sig selv det første;)).

Min lille pige er så småt begyndt at lege i 10 min selv ind imellem, men allerhelst er hun ved min eller Mandes side det meste af tiden herhjemme. Hun gør rent med os, hun laver mad med os, vasker op med os og går på toilet med os. Det værste hun ved er lukkede døre og forældre der kigger på deres mobil eller computer. Hun vil kontakt!

Det er dog begyndt også at få sin hyggelige side. Som jeg prøvede at fokusere på, når hun sad højtsnakkende klistret op af mig mens jeg ammede Lynild, eller bankede desperat på døren når jeg var i bad (mens Mande var i huset), så ER det virkelig skønt med en social datter der ELSKER at lave mad med mig i køkkenet. Hun dækker bordet, ligger vasket bestik i skuffen, skærer jordbær, tører og piller klistermærker af de nyindkøbte æbler og det alt imens hun papegøje snakker sig gennem hvert eneste sekund.

Hun er den perfekte storesøster. Når hun har det allerbedst så samler hun familien som en lille hyrdehund ville gøre det. Jeg håber at hun aldrig ændrer sig, at jeg også om 10 år har en datter siddende på køkkenbordet der papegøjesnakker om sin hverdag og hjælper mig med nogle småting.

Skriv et svar

