Påske for nybegyndere

Vi har nu haft den første påske sammen som familie – bare os. Det er det faktisk da vi de sidste par år har nydt påsken med en større del af familien (hvilket også er en super hyggelig, omend noget mere intens måde at holde påske på). En af de ting jeg gerne ville i påsken var at danne den første spæde start på nogle påske traditioner.

Jeg kan godt lide traditioner hvis det er noget der er nemt og enkelt og binder os sammen som familie. Ikke sådan noget med at moderen skal stå i køkkenet i 6 timer for at lave ét måltid – mere sådan noget vi alle kan være sammen om og med så lidt forberedelse som muligt.

Ægmaling, puste æg og farvning af æg er jo super klassisk. Jeg ved Twilight ville elske det, men Lynild var ikke helt gammel nok, så derfor undlod vi den iår. Istedet prøvede vi os med æg-smagning. Nu har børnene jo smagt æg før, på rygbrød og med maynaise. De havde faktisk ikke smagt et godt gammeldags blødkogt æg, så den hoppede vi på. Vi prøvede det faktisk to gange for det var bare et kæmpe hit.

Og så skulle vi selvfølgelig også have en “ægge-jagt” i haven. Påskeharen hopper jo som bekendt rundt og ligger æg i villahaver landet over i påsken, og den var også forbi her. Da de ikke havde nogle passende størrelse æg i rema, så købte jeg bare påskeskum med chokolade omkring og pakkede det selv ind. Ungerne får sjældent slik så specielt Twilight var i den syvende himmel – fire stykker slik!! Jeg elskede mest spændingen og hendes lysende øjne når hun fandt en lille pakke. De er bare så søde og uspolerede når de ikke har prøvede det før. Jeg forbereder mig mentalt på at legen bliver en totalt (og meget mere grådig) anden, om et par år….

Skriv et svar

