Moderens super ører

Børnene på gyngen fra mormor og morfar. Lynild er SÅ træt af at Twilight altid vil være med, men lige her går det fint:)

Jeg spise morgenmad med Mande mens børnene tullede rundt. De kom ud og fik et stykke banan og tullede så lidt rundt og legede, hvilket gentog sig et par gange. Pludselig kunne jeg høre den lille lyd af “mad der sidder galt i halsen og som Lynild har svært ved at få hostet fri”. Jeg flyver op og finder min bette søn, rød i hovedet på vej ud i køkkenet for at få hjælp. Der skulle ikke andet til end at løfte den ene arm (triks til alle nye mødre, hvis din baby er ved at kløjs i noget mad, så løft deres ene arm op over hovedet, det hjælper oftest).

Da vi igen sad roligt ved bordet roste Mande mine audiative kompetencer – “der kom jo bare en lille bitte lyd og så vidste du at den var gal!?”. Utroligt som sådan et par år med babyer og småbørn har udviklet mine ører. Synes det er genialt at vi er indrettet sådan, de erfarigner vi får os bliver jo nærmest indarbejdet i vores biologi så vi bliver endnu bedre omsorgspersoner for vores unger.

Og så synes jeg også altid at det er SÅ skønt at se hvordan børnene ved hvor hjælpen er. Sadan en 1-årig der kommer stavrende på sine små stolper for at få hjælp til et eller andet, det er bare fantastisk:)

2 thoughts on “Moderens super ører

  1. Det er nemlig ret sjovt. Jeg sov som en sten før jeg fik børn – og nu skal de bare sige gmmmmm i søvne før jeg vågner. First Man vågner aldrig af det – han vågner til gengæld hvis han hører en mistænkelig lyd ude fra haven.. Som jeg gladeligt sover fra – velvidende at han passer på os alle sammen!

Skriv et svar

