Der mangler et , (komma)

Yes – jeg har opdaget det. Eller, jeg ved det godt… Det er mig fortsat et mysterie hvordan jeg overhovedet kom ind på universitetet med så lildt tilovers for gramatik, retskrivnings og komma- regler:D

Hvis jeg skal gå direkte til kernen så kan jeg jo ligeså godt være ærlig og sige at det ikke interesserer mig synderligt, det har det aldrig gjort, hvorfor jeg ikke vil bruge en masse tid på det. Dovenskab? – ja måske. Priotering af tid? – det må være den positive reformulering af det samme:) Faktum er at jeg ikke ejer perfektionisme  – i virkeligheden afskyer jeg det faktisk lidt – jeg kan lide den rå virkelighed, det ægte, det ærlige, det upyntede. Derfor bekymrer jeg min ikke 1 sekund om at tage retskrivningsordbogen frem og pynte på de sætninger jeg i hast har skrevet.

Når det er sagt så er jeg gift med en dansklære og er også begyndt at se virkeligheden i øjnene; jeg skal snart have et job, hvor jeg skal skrive diverse dokumenter der gerne skulle vidne om at jeg har, bare sådan nogenlunde, styr på hvad jeg snakker om. Så jeg er faktisk begyndt (i smug) at læse mine ting én gang extra igennem og overveje hvor jeg mon kunne pynte med et etra komma. Men perfektion har jeg intet ønske om at ramme. Jeg er et menneske og det er et vilkår for mennesker at vi laver fejl og det må gerne kunne ses. Derfor råber jeg lige; “JEG ER IKKE PERFEKT!” (og jeg prøver heller ikke at blive det – ihvertilfælde ikke på dette område;)) Bare så i ved det.

Så hvis det irriterer dig med manglende kommaer og lange kringlede sætninger vil jeg anbefale dig at finde en anden blog. Dette er sagt i kærligste mening. Jeg skriver ikke for at irritere det fintfølende øje.

Guds fred – Maria

One thought on “Der mangler et , (komma)

  1. Pingback: Hvorfor jeg altid trøster et grædende spædbarn (1) | PandekageMor

Skriv et svar

