Multitasking

Min mest elskede skønhedsdims til dags dato

Se – det var en af julegaverne fra manden iår. En Silk epil 7. Dette elektroniske skønheds-vidunder stikker måske en smule ud i forhold til temaet på bloggen sådan mere generelt, men jeg tænkte alligevel at jeg ville dele min kærlighed til den offentligt.

Det korte af det lange er at jeg var 13 år da jeg mødte en Australsk pige der havde barberet ben siden hun kunne gå selv (næsten), hun havde – ingen overdrivelse – skæg på benene og gik ALTID med lange bukser fordi hendes hår var så mørke at de kunne ses under huden. Det var nok til at skræmme mig fra liv og sans og siden kan det tælles på to hænder hvor mange gange jeg har barberet ben.

Midt i mine teenageår købte jeg min “killer-maskine”, en (meget) ældre version af silk epil, der mest lignede et levn fra 70érne, men som kunne købes for under 300kr i føtex. Den levede jeg med på godt og ondt i ret mange år og den har skræmt mange veninder fra nogensinde at prøve en epilator igen. De sidste år er det blevet mere til voksning, frem for tortur, men efter jeg hørte der var kommet nu teknologi på markedet, blev jeg nysgerrig.

Og den holder hvad den lover. Jeg er super glad for min silk epil 7. Jeg bruger den endda under armene (:O!!!!). Ja, det lyder ekstremt, men efter 1. gang er det ganske udemærket og jeg fin og glat i flere uger:) På benene er det INTET problem, som i “jeg lægger slet ikke mærke til det”. Jeg tænker at det selvfølgelig også har noget at gøre med at mine hår er ret tynde efter så mange år med diverse “riv-ud-med-rod-metoder”, men sammenlignet med min gamle epilator er den altså virkelig meget bedre.

Det eneste problem der har været med den er at man jo stadig skal finde tid til at ordne ben. Og hvornår i alverden skal man så det? Hvad gør i andre?? Morgenen – no way, hvis der er 5 min til overs læser jeg hellere en bog med ungerne. Om eftermiddagen skal vi alt muligt andet og om aftenen er jeg så smadret at jeg ikke kan slæbe mig selv væk fra sofaen.

Men så fandt jeg ud af at jeg kan gøre det mens jeg tørre hår:D Det er genialt – og jeg der ellers føler jeg spilder min tid når jeg tørre hår og derfor ofte ender forkølet fordi jeg render rundt med halvvådt hår i frostvejr… Det er fortid nu:)

Jeg vedhæfter lige et radioprogram med Ann Lisbeth Knudsen (hjerneforsker), hvor hun fortæller om hvordan kvinders hjerne udvikler sig til, at blive super god til at multitaske i løbet af et graviditets/barsels forløb – spændende og opmuntrende kan jeg godt love.

4 thoughts on “Multitasking

  1. Arrrgh – at du tør 😉
    Jeg barberer ben.. hver 2 uge – under bruseren, og får aldrig stive sorte børster eller noget.
    Barberer under arme hver 3-4 uge.. Og de kan heller ikke ses.
    Jeg havde engang sådan en fancy fidus.. Og den gav mig røde grimme knopper! Så sådan er vi heldigvis forskellige!
    Jeg glemmer til gengæld at tørre hår hvis jeg ikke skal i byen eller noget.

    • Tak for kommentaren Kong mor.
      Lyder som om du er virkelig heldig stillet:) Hvor må det være skønt!!
      Min veninde brugte min gamle “killer maskine” i et par måneder og havde røde knopper i et halvt år derefter – ups… Tror dog at de nye modeller er væsentligt bedre:)

  2. Av av AAAV! Jeg har en epilator, men jeg er sørme ikke blevet glad for den endnu! Jeg kan simpelthen ikke holde det ud på bagsiden af skinnebenene. Selvom tanken om glatte ben i flere uger er tiltalende er smerten ikke til at komme udenom for mig. Man skal vist vænne sig til det!

    • Ja, jeg tror at tilvænning er nøglen. Og så er det som om at når hårene først er revet ud én gang, at så er det nemmere de efterfølgende gange, fremfor hvis man barberer ind imellem – det synes jeg ihverttilfælde:) Lykke til med det;);)

Skriv et svar

