Min engel

Min engel er snart 3 år. Hun går mig til hoften, taler konstant når hun er vågen og er har en sund viljestyrke. De sidste uger er hun blevet mere morglad, ikke at det nogensinde har været omvendt, nu er det bare ret fremtrædende. “mor du skal sidde hos mig”, “du skal skifte mig mor” osv. Det er egentlig okay, for hun kan godt forstå og acceptere et nej. Jeg er intet mindre end vild med min engel. Når hun har et par dage i træk i bedste trodsalder bliver jeg træt, men ofte følger heldigvis nogle gode dage hvor vi kan forhandle os frem til det meste og dermed gå gennem dagen med god stemning.

Min engel er i gang med pottetræningen. Vi tager det med ro, men hun har efterhånden fået optjent de første 15 klistermærker der hænger på et stykke lyserødt karton – hvilket hun er meget stolt af. Idag måtte jeg finde nye klistermærker i min “klistermærkesamling” der har overlevet siden jeg gik i folkeskolen. Dengang gik jeg i søndagsskole i den lokale IM-forening. Der fik vi points hver gang vi kom, som vi kunne optjene og købe i “butikken” for, en gang om måneden. I butikken havde jeg købt et fint ark med klistermærker med Jesus, folkekirken, foldede hænder, en due osv. Jeg forklarede Vanilla hvad de forskellige motiver betød og idag da der var bingo var hun ikke i tvivl. Hun ville gerne have Jesus. Et par timer senere var der bingo igen og hun ville gerne have en folkekirke. “For så kan Jesus jo komme ind i folkekirken”.

2 thoughts on “Min engel

  1. Det er virkelig en god måde at lære Vanilla at gå på potte på. Det var en fed kommentar hun kom med om at hun gerne ville have en folkekirke for at Jesus kunne komme i kirke. Det viser at hun tænker over tingene. Det er rigtig fedt at læse din blog det giver meget inspiration til hvad man kan lave med sine børn. Fed opskrift på pandekager det kan være at jeg skal prøve den en af dagene sammen med drengene.

    • Tak for din kommentar Hannah.
      Ja, der er ingen tvivl om at hun tænker over tingene og efterhånden har fundet en sammenhæng mellem kirke og Jesus;) Det er en fantastisk mulighed at man kan præsentere børn for Jesus, bøn og tro så tidligt:) Held og lykke med pandekagerne.
      Mvh. Maria

Skriv et svar

